Kolejové pohony, a.s.
REGON: 01627465
Sprężynowo-mechaniczny mechanizm blokujący wagony KAM-60-8 przeznaczony jest do blokowania i utrzymania nieruchomych wagonów kolejowych na torach pochyłych np. podczas innych ruchów urządzeń przetokowych przy załadunku lub rozładunku wagonów, galeria zdjęć.
Torowy mechanizm blokujący wagony składa się z dwóch niezależnych części – belek ze sprężystymi segmentami, które są jednocześnie sterowane z centralnej szafy rozdzielczej. Każda belka segmentowa umieszczona jest oddzielnie po jednej stronie toru i mocowana do podkładów fundamentowych.
Podkłady urządzenia umieszczane są pomiędzy podkładami kolejowymi i mocowane do toru. W zależności od rozstawu toru 1520 lub 1435 mm stosuje się podkłady o dwóch długościach.
Specyfikacja techniczna KAM-60-8 | |
---|---|
Producent KAM-60-8 | Kolejové pohony, a.s. |
Moc silnika elektrycznego | 2×4 kW |
Czas reakcji | do 8 sek. z pozycji gotowości do pozycji roboczej |
Napięcie zasilania | 230/400V, 50 Hz |
Napięcie pracy czujnika [V] | 10…30 VDC |
Maksymalna zrównoważona siła pociągowa | 80 kN |
Opcjonalny rozstaw kół | 1435 lub 1520 mm |
Wymiary (d.×w.×sz.) | 3930×675×4275 mm |
Masa | 3000 kg |
Mechanizm blokujący ma 3 pozycje robocze:
Pozycja, w której nie ma kontaktu segmentów hamulcowych z zestawem kołowym wagonu ale segmenty hamulcowe znajdują się w pobliżu zestawu kołowego i mechanizm jest gotowy jego zatrzymania. Pozycja gotowości służy do szybszej reakcji urządzenia i skrócenia czasu przejścia do pozycji blokującej. Ta pozycja pozwala na normalne przejście wagonów kolejowych i korygowanie ich położenia, ale nie możliwe jest przejście lokomotywy.