Kolejové pohony, a.s.
REGON: 01627465
Elektromechaniczny płoz hamulcowy EMVZ-03 przeznaczony jest do zastosowania na stacjach rozrządowych i bocznicach, gdzie manewrowy regularnie zabezpiecza tor za pomocą płozu. Zaletą urządzenia jest szybkość wyłożenia na szynę oraz eliminacja obecności manewrowego w danej lokalizacji, galeria zdjęć.
Płóz hamulcowy jest trwale zamocowany do toru i sterowany zdalnie z pomieszczenia dyspozytora lub ze skrzynki sterowniczej znajdującej się w określonym miejscu. Eliminuje to konieczność obecności operatora przy torze, gdyż operator ma informacje o położeniu płozu za pośrednictwem czujników krańcowych urządzenia.
Płóz elektromechaniczny można podłączyć do automatycznego systemu sterowania lub sterować nim za pomocą przycisków OTWÓRZ / ZAMKNIJ. Status sygnalizowany jest za pomocą kolorowych lampek.
Montaż płozu nie wymaga specjalnych adaptacji ani prac budowlanych. Mechanizm mocuje się do lewej lub prawej szyny od dołu, pomiędzy dwoma podkładami, za pomocą zmodyfikowanych podkładek. Kable zasilające i sterujące doprowadzane są do korpusu płozu wykopem wzdłuż toru lub trasami nedziemnymi.
Specyfikacja techniczna EMVZ-03 | |
---|---|
Moc silnika elektrycznego | 1.1 kW |
Wymiary zewnętrzne (sz.×d.×w.) | 1149×318×419 mm |
Szybkość ustawienia płozu na szynę | 1,7 s |
Masa urządzenia | 110 kg |
Kształt i właściwości samego płozu wagonowego umieszczonego na szynie odpowiadają Instrukcji SŽDC z dnia 27 stycznia 2016 r.
Płóz jest wyłożony na szynę po łuku od zewnętrznej strony toru za pomocą dźwigni, na której jest płóz mocowany w rowku. W przypadku, gdy wagony poruszają się i koło najedzie na płóz, siła wagonu spowoduje wysunięcie płozu z rowka dźwigni i hamowanie o szynę.
Do ponownego użycia płozu, należy go włożyć do rowka dźwigni
W położeniu wyjściowym, gdy płoz znajduje się poza szyną, nie koliduje z profilem przejazdu