Skontaktuj się z nami

Odpowiedź na Panstwa zapytania zostaną wysłane jak najszybciej.

Dziękujemy za wysłanie zapytania.
Linowe urządzenia przetokowe Linowe urządzenie PZ 15

Linowe urządzenie PZ 15

Linowe urządzenie PZ 15

Urządzenie przetokowe linowe PZ 15 przeznaczone jest do przetaczania wagonów kolejowych podczas ich załadunku i rozładunku na bocznicach kolejowych, stacjach napełniania towarów płynnych oraz na terminalach. Jest w stanie uruchomić i wyhamować skład o łącznej masie do 500 ton w obu kierunkach, w zależności od lokalnych warunków, galeria zdjęć.

Podstawowy opis

Oferujemy 2 wersje PZ 15: podstawową → dla 1 toru oraz PZ 15 DUO → wagony przetaczane sę zawsze po jednym z dwóch równoległych torów. Obecność operatora w pobliżu wagonów jest konieczna wyłącznie do zapinania i odpinania ramienia holowniczego wózka.

Podstawowymi częściami PZ 15 są: stacja napędowastacja zwrotnawózek z ramieniem i sworzniem, ciągnięty wzdłuż prowadnicy na zewnątrz toru za pomocą liny stalowej. Ramię holownicze wózka mocowane jest do bocznego haka wagonu. Integralną częścią urządzenia jest szafa rozdzielcza z układem sterowania i agregatem napinającym linę, więcej.

Sterowanie

Rozruch i hamowanie zestawu sterowane są za pomocą przetwornicy częstotliwości.

Programowalny sterownik logiczny (PLC) w rozdzielni umożliwia logiczne połączenia z istniejącymi urządzeniami technologicznymi bocznicy (ramiona załadowcze, wagi kolejowe, wywrotnice itp.).

Linowe urządzenie przetokowe może być wykonane w wersji do pracy w strefach zagrożenia wybuchem (Dyrektywa ATEX).

Strefa zagrożenia wybuchem

Przetok urządzeniem PZ 15

  • Lokomotywa wstawia w ustalone miejsce skład wagonów i odjeżdża do innych zadań.
  • Obsługa odłącza skład od lokomotywy, która odjeżdża do innych zadań.
  • Obsługa za pomocą zdalnego zestawu radiowego przetacza wózek jezdny pod boczny hak jednego z wagonów, a następnie chwyta ramię pociągowe za uchwyt, podnosi go, jednocześnie mikro posunięciem wózka dojeżdża do haka i zaczepia go na hak wagonu zabezpieczając jednocześnie połączenie sworzniem.
  • Za pomocą linowego urządzenia przetokowego obsługa przetacza pojedynczy wagon lub kilka wagonów do wskazanego miejsca.
  • Po wykonaniu załadunku lub rozładunku obsługa transportuje wagony w ten sam sposób do miejsca, gdzie odbiera je lokomotywa manewrowa.

Opis urządzenia

Składa się ze spawanej ramy, która jest zakotwiczona do betonowego fundamentu za pomocą śrub kotwiących, w której porusza się wózek napędu głównego. Jednostka napędu składa się z 3-fazowego silnika elektrycznego chłodzonego powietrzem i przekładni planetarnej, na której kołnierzu wyjściowym zamontowane jest napędowe koło linowe.

Na fundamencie zamontowane są koła linowe wprowadzające i wyprowadzające linę w kierunku wózka i stacji zwrotnej. Konstrukcja stacji chroniona jest osłonami z blachy.

Naprężenie liny realizowane jest za pomocą siłownika hydraulicznego.

Zabudowana poza torem stacja zwrotna składa się z dwóch ram zakotwionych w fundamencie stacji, w których osadzone są koło zwrotne i koło naprowadzające. Konstrukcja stacji chroniona jest osłonami z blachy.

Prowadnica wózka biegnąca wzdłuż torowiska po jego zewnętrznej stronie wykonana jest z dwuteownika lub z dwóch ceowników. Zamontowana jest ona w odległości około 1400 mm od osi toru (w zależności od specyfikacji używanych rodzajów wagonów).

Wózek przetokowy to spawana stalowa konstrukcja z ramieniem pociągowym wyposażonym w uchwyt ze sworzniem, które dzięki zamontowaniu sprężyny dużo łatwiej jest zaczepić / odczepić z haku wagonu.

PZ 15 może pracować również na łukach i rozjazdach. Prowadnica wózka może być ukryta w nawierzchni rampy załadunkowej lub przejeździe drogowym. Lina jest przymocowana do wózka za pomocą oczka i zacisków.

Napęd na wózek przetokowy przenoszony jest poprzez niesmarowaną linę wykonaną zgodnie z normą PN EN 12385-4, której średnica dobierana jest w zależności od masy składu do przetoczenia. W celu prawidłowego prowadzenia liny oraz zapobieganiu jej zużycia na całym odcinku jej biegu umieszczone są elementy poślizgowe.

Standardowo linowe urządzenie przetokowe PZ 15 sterowane jest za pomocą radiowego pilota zdalnego sterowania, który jest niezbędny ze względu na koniczność zaczepiania / odczepiania ramienia od haka wagonu. Inną możliwością sterowania urządzaniem jest sterowanie z lokalnej skrzynki sterowniczej znajdującej się obok torowiska.

Istnieje możliwość sterowania urządzeniem z szafy rozdzielczej (która najczęściej znajduje się obok stacji napędowej), ale ten sposób sterowania możliwy jest tylko w trakcie prac serwisowych.

Specyfikacja techniczna PZ 15
Maks. siła ciągnąca* 15-47 kN
Moc silnika elektrycznego 5.5, 7.5, 11 kW
Maks. prędkość jazdy wózka* 0,4 m/s luzem
0,2 m/s z obciążeniem
Maks. masa zestawu wagonów* do 500 ton
Dopuszczalne nachylenie toru maks. 3‰
Torowisko możliwość jazdy na łuku, przez dostosowany przejazd drogowy i obok rozjazdu
Sterowanie
  • zdalnym sterowaniem radiowym
  • z lokalnej skrzynki / z pulpitu sterowania
  • z szafy rozdzielczej

**W zależności od warunków lokalnych i potrzeb użytkownika

PZ 15 - usytuowanie w łuku

PZ 15 - schemat

PZ 15 DUO

PZ 15 DUO- schemat

Linowe urządzenie
PZ 15

  1. Stacja napędowa
  2. Koła naprowadzające
  3. Lina ciągnąca
  4. Prowadnica
  5. Wózek przetokowy
  6. Stacja zwrotna
  7. Szafa rozdzielcza
  8. Lokalna szafa sterownicza
  9. Zdalne sterowanie
Wideo

Eksploatacja Hamulco-wypychaka razem z przeciągarką