Skontaktuj się z nami

Odpowiedź na Panstwa zapytania zostaną wysłane jak najszybciej.

Dziękujemy za wysłanie zapytania.
Linowe urządzenia przetokowe Linowe urządzenie LTV-NV

Linowe urządzenie LTV-NV

Linowe urządzenie LTV-NV

Linowe urządzenie przetokowe LTV-NV (przeciągarka wagonów) przeznaczone jest do przetaczania wagonów kolejowych bez udziału lokomotywy, podczas prac przetokowych przy załadunku lub rozładunku na bocznicach kolejowych i terminalach przeładunkowych. Jest ono w stanie w zależności od warunków lokalnych przetoczyć i zahamować skład wagonów o łącznej masie do 2500 ton, galeria zdjęć.

Podstawowy opis

Urządzenie LTV-NV składa się z podstawowych zespołów - stacji napędowej, stacji zwrotnejwózka przetokowego, który jest ciągnięty po głownym torze za pomocą liny transportowej, więcej.

Wózek wyposażony jest w standardowe zderzaki wagonowe oraz sprzęg śrubowy lub spuszczający po stronie łączącej go z pociągiem. Dla rynków, na których używane są złącza automatyczne (SA3) - oferujemy również taką opcję połączenia. Integralną częścią urządzenia jest szafa rozdzielcza z układem sterowania i agregatem napinającym linę.

System sterowniczy

Rozruch i hamowanie zestawu sterowane są za pomocą przetwornicy częstotliwości. Programowalny sterownik logiczny (PLC) w rozdzielni umożliwia logiczne połączenia z istniejącymi urządzeniami technologicznymi bocznicy (ramiona załadowcze, wagi kolejowe, wywrotnice itp.).

Linowe urządzenie przetokowe może być wykonane w wersji do pracy w strefach zagrożenia wybuchem (Dyrektywa ATEX).

Strefa zagrożenia wybuchem

Przetok urządzeniem LTV-NV

  • Lokomotywa manewrowa podstawia skład wagonów w strefę roboczą urządzenia.
  • Obsługa odłącza skład od lokomotywy, która odjeżdża do innych zadań.
  • Obsługa po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na pulpicie sterującym lub pilocie zdalnego sterowania podjeżdża wózkiem przetokowym do pierwszego wagonu po czym nastąpi ich sprzęgnięcie.
  • Za pomocą wózka przetacza obsługa skład lub pojedyncze wagony do wyznaczonych pozycji.
  • Po skończeniu załadunku / rozładunku wagonów obsługa przetacza je do wyznaczonego miejsca, gdzie przejmuje je lokomotywa.

Opis urządzenia

Stacja napędowa składa się ze spawanej ramy z prowadnicami na stałe zakotwionej w fundamencie stacji. Po prowadnicach porusza się ruchoma rama, na której zamontowany jest układ napędowy składający się z 3-fazowego silnika chłodzonego powietrzem oraz przekładni planetarnej z osadzonym na wałku wyjściowym, linowym kołem napędowym.

Na fundamencie zamontowane są koła linowe wprowadzające i wyprowadzające linę w kierunku wózka i stacji zwrotnej. Konstrukcja stacji chroniona jest osłonami z blachy.

Naprężenie liny realizowane jest za pomocą siłownika hydraulicznego lub aktuatora elektrycznego (siłownika śrubowego).

Składa się ze spawanych ram, do których wsadzonene są koła linowe oraz uchwyt liny - oczko (w przypadku „systemu trzylinowego” lina jest trwale zakotwiczona do betonowego fundamentu stacji powrotnej). Koła linowe zabezpieczone są osłoną.

Wózek przetokowyLTV-NV porusza się po tych samych szynach, co wagony i jego strefa parkowania znajduje się w większości na końcu toru przy buforze.

Napęd na wózek przetokowy przenoszony jest poprzez niesmarowaną linę wykonaną zgodnie z normą PN EN 12385-4, której średnica dobierana jest w zależności od masy składu do przetoczenia. W celu prawidłowego prowadzenia liny oraz zapobieganiu jej zużycia na całym odcinku jej biegu umieszczone są elementy poślizgowe.

Sterowanie urządzeniem manewrowym odbywa się standardowo za pośrednictwem lokalnej skrzynki sterowniczej, która znajduje się w widocznym miejscu obok toru, lub z pulpitu sterowniczego w pomieszczeniu obsługi.

Inną opcją jest zdalne sterowanie za pomocą radia. Operator steruje wagonami z dowolnego miejsca na torze. Punktem sterowania pracownika serwisu jest sama szafa rozdzielcza, która wykorzystywana jest wyłącznie do celów konserwacyjnych i naprawczych.

Wózek manewrowy LTV-NV jest podłączany do wagonu lub zestawu wagonów po dojechaniu do zderzaków wagonowych – operator załącza hak sprzęgu lub sprzęg spuszczający załącza się sam, gdy zetknie się z hakiem wagonu.

Po skończeniu przetoku operator musi odczepić hak sprzęgu śrubowego lub zwolnić sprzęg od zewnątrz za pomocą dźwigni. Zastosowanie sprzęgu spuszczającego na wózku zwiększa bezpieczeństwo pracy (operator nie musi wchodzić na tor między wagony) i przyspiesza manipulację.

Specyfikacja techniczna LTV-NV
Maks. siła ciągnąca* 15-160 kN
Moc silnika elektrycznego 7.5, 11, 15, 22, 30, 40 kW
Maks. prędkość jazdy wózka* 0,4 m/s luzem
0,2 m/s z obciążeniem
Maks. masa zestawu wagonów* do 2500 t
Dopuszczalne nachylenie toru maks. 3‰
Torowisko możliwość jazdy na łuku, przez dostosowany przejazd drogowy i przez dostosowany rozjazd
Sterowanie
  • z lokalnej skrzynki
  • z pulpitu sterowania
  • zdalnym sterowaniem radiowym

*W zależności od warunków lokalnych i potrzeb użytkownika

Wózek przetokowy bez kół linowych + stacja napędowa poza torem

LTV-NV - schemat

Wózek przetokowy z kołami linowymi + stacja napędowa za buforem

LTV-NV - schemat

Linowe urządzenie
LTV-NV

  1. Stacja napędowa
  2. Koła naprowadzające linę
  3. Lina ciągnąca
  4. Wózek przetokowy
  5. Stacja zwrotna
  6. Szafa rozdzielcza
  7. Skrzynka / pulpit sterowniczy
Wideo

Eksploatacja Hamulco-wypychaka razem z przeciągarką